Career

EcoNusa Foundation is a non-profit organization that aims to enhance various local initiatives of Tanah Papua and Maluku at national and international levels in an effort to provide support for sustainable management of natural resources in Indonesia. EcoNusa encourages the development of the capacity of civil society organizations to conduct advocacy, campaigns, communication, stakeholder engagement, and dialogue among stakeholders to meet the sustainable management of natural resources and promote transparency, conservation, and equality values. To achieve its mission, EcoNusa carries out several programs including: Local Community Resilience, Policy Advocacy, Eastern Indonesia Communication Center, Local Economic Development, and youth environmental leadership.

The Econusa urgently invites the best, most-talented and highly-motivated individuals to apply for the following vacancies:

EcoNusa mengundang kandidat-kandidat terbaik, bertalenta dan memiliki motivasi yang tinggi untuk melamar posisi dibawah ini:

 

Posisi                  : Administration and Operations 

Atasan                : Operations Manager

Lokasi Kerja       : Manokwari

Jenis Pekerjaan  : Kerja Penuh Waktu (1 tahun)

 

TUJUAN PEKERJAAN

Posisi ini dibawah supervisi Manager Operasional dan berkoordinasi erat dengan Finance di Jakarta dan Kepala kantor. Staf Administration dan Operations memiliki peran dalam membantu dan mempercepat kerja-kerja staf dan program EcoNusa di wilayah Papua Barat yang berhubungan dengan administrasi keuangan, efektifitas pelayanan umum, dan  logistik.

TUGAS DAN TANGGUNG JAWAB

1)      Mengecek dan memastikan kelengkapan dokumen setiap pengajuan pembayaran, reimburse staf sesuai ketentuan yang berlaku.

2)      Membantu mengecek laporan keuangan Mitra EcoNusa sebelum di serahkan ke Finance Jakarta.

3)      Bertanggungjawab atas pengelolaan operasional kantor Econusa di Papua yang meliputi : listrik, air, internet, kebutuhan RT kantor, ATK, dan lain-lain.

4)      Menjalankan fungsi kesekretariatan kantor: meyiapkan rapat koordinasi internal kantor Papua, komunikasi dan koordinasi dengan kantor Econusa Jakarta

5)      Mengelola, memelihara  dan menyimpan asset serta fasilitas peralatan kerja yang ada di sekretariat kantor Papua secara baik.

6)      Mengelola dan melaporkan penggunaan petty cash yang diperuntukkan untuk operasional sekretariat kantor Sorong.

7)      Mendukung kegiatan yang dilakukan oleh Econusa di wilayah Papua Barat terkait dengan administrasi dan logistik yang meliputi : pembuatan surat undangan, konfirmasi peserta dan narasumber, pemesanan ticket, menyiapkan transportasi, akomodasi, penggantian biaya peserta, ATK, dan lain-lain.

8)      Mendukung kegiatan yang dilakukan oleh Econusa di wilayah luar Papua Barat sesuai permintaan dan kebutuhan

9)      Mensupervisi tenaga kebersihan (Office cleaner) dan keamanan kantor dalam menjalankan tugas sehari-hari untuk menciptakan suasana kantor yang bersih, aman, dan nyaman.

10)   Mewakili Econusa dalam berkomunikasi dengan lingkungan sekitar kantor (RT dan RW) serta dengan pemilik rumah yang disewa.

 

KUALIFIKASI DAN PENGALAMAN

  • Gelar universitas dari lembaga akademik terakreditasi di bidang Sekretaris, Administrasi, Manajemen dan lainnya.
  • Pengalaman kerja di bidangnya dan administrasi minimal 2 tahun
  • Mampu berbahasa Inggris pasif dan aktif menjadi nilai lebih
  • Terbiasa menangani kesekretariatan, logistik dan administrasi keuangan.
  • Cepat beradaptasi dalam lingkungan kerja dan berkomunikasi secara baik
  • Mampu bekerja multitasking dan cepat
  • Bersedia perjalanan dinas luar kota
  • Domisili di Papua Barat lebih diutamakan.

 

HUBUNGAN KERJA

Internal            : Dengan semua staf internal EcoNusa

External            : Dengan pihak-pihak eksternal (vendor, konsultan, dll)

Nilai-nilai organisasi: Keadilan Lingkungan dan Sosial, Kesetaraan, Transformasi, Akuntabilitas, Integritas, Keunggulan, Inklusivitas.

 

Silahkan mengirimkan surat lamaran dan CV terbaru melalui email ke [email protected] dengan subjek “Administration and Operations (Manokwari)” paling lambat 26 September 2021.

EcoNusa mengundang kandidat-kandidat terbaik, bertalenta dan memiliki motivasi yang tinggi untuk melamar posisi dibawah ini:

Posisi                  : Administration and Operations 

Atasan                : Operations Manager

Lokasi Kerja       : Kaimana

Jenis Pekerjaan  : Kerja Penuh Waktu (1 tahun)

 

TUJUAN PEKERJAAN

Posisi ini dibawah supervisi Manager Operasional dan berkoordinasi erat dengan Finance di Jakarta dan Kepala kantor. Staf Administration dan Operations memiliki peran dalam membantu dan mempercepat kerja-kerja staf dan program EcoNusa di wilayah Papua Barat yang berhubungan dengan administrasi keuangan, efektifitas pelayanan umum, dan  logistik.

TUGAS DAN TANGGUNG JAWAB

1)      Mengecek dan memastikan kelengkapan dokumen setiap pengajuan pembayaran, reimburse staf sesuai ketentuan yang berlaku.

2)      Membantu mengecek laporan keuangan Mitra EcoNusa sebelum di serahkan ke Finance Jakarta.

3)      Bertanggungjawab atas pengelolaan operasional kantor Econusa di Papua yang meliputi : listrik, air, internet, kebutuhan RT kantor, ATK, dan lain-lain.

4)      Menjalankan fungsi kesekretariatan kantor: meyiapkan rapat koordinasi internal kantor Papua, komunikasi dan koordinasi dengan kantor Econusa Jakarta

5)      Mengelola, memelihara  dan menyimpan asset serta fasilitas peralatan kerja yang ada di sekretariat kantor Papua secara baik.

6)      Mengelola dan melaporkan penggunaan petty cash yang diperuntukkan untuk operasional sekretariat kantor Sorong.

7)      Mendukung kegiatan yang dilakukan oleh Econusa di wilayah Papua Barat terkait dengan administrasi dan logistik yang meliputi : pembuatan surat undangan, konfirmasi peserta dan narasumber, pemesanan ticket, menyiapkan transportasi, akomodasi, penggantian biaya peserta, ATK, dan lain-lain.

8)      Mendukung kegiatan yang dilakukan oleh Econusa di wilayah luar Papua Barat sesuai permintaan dan kebutuhan

9)      Mensupervisi tenaga kebersihan (Office cleaner) dan keamanan kantor dalam menjalankan tugas sehari-hari untuk menciptakan suasana kantor yang bersih, aman, dan nyaman.

10)   Mewakili Econusa dalam berkomunikasi dengan lingkungan sekitar kantor (RT dan RW) serta dengan pemilik rumah yang disewa.

KUALIFIKASI DAN PENGALAMAN

  • Gelar universitas dari lembaga akademik terakreditasi di bidang Sekretaris, Administrasi, Manajemen dan lainnya.
  • Pengalaman kerja di bidangnya dan administrasi minimal 2 tahun
  • Mampu berbahasa Inggris pasif dan aktif menjadi nilai lebih
  • Terbiasa menangani kesekretariatan, logistik dan administrasi keuangan.
  • Cepat beradaptasi dalam lingkungan kerja dan berkomunikasi secara baik
  • Mampu bekerja multitasking dan cepat
  • Bersedia perjalanan dinas luar kota
  • Domisili di Papua Barat lebih diutamakan.

 

HUBUNGAN KERJA

Internal            : Dengan semua staf internal EcoNusa

External            : Dengan pihak-pihak eksternal (vendor, konsultan, dll)

Nilai-nilai organisasi: Keadilan Lingkungan dan Sosial, Kesetaraan, Transformasi, Akuntabilitas, Integritas, Keunggulan, Inklusivitas.

Silahkan mengirimkan surat lamaran dan CV terbaru melalui email ke [email protected] dengan subjek “Administration and Operations (Kaimana)” paling lambat 26 September 2021.

The Econusa urgently invites the best, most-talented and highly-motivated individuals to apply for the  following vacancies: 

Post title : Senior Finance Officer  

Supervisor : Finance Manager  

Duty Station : Jakarta  

Job Type : Full Time (1 year)  

Level : Senior Officer  

PURPOSE OF JOB  

The Senior Finance Officer under the supervision of the Finance Manager has functions related to the development of an effective and efficient EcoNusa financial system and management based on the transparency and accountability principles. 

These functions include: planning, budget control, cost analysis, financial reporting of all Econusa activities/programs, taxation and developing organizational financial policies according to EcoNusa’s needs. 

ROLES AND RESPONSIBILITIES  

  1. Review all submissions for advance payments (UM), reimbursements and PJUM which have been  checked by the Financial Officer and ensure that all are in accordance with the budget post of  each project and the Financial Standards and Procedures. 
  2. Sending the results of the review to the Finance Officer for follow-up to each staff and partner. 
  3. Monitoring the outstanding advance payment and updating the logbook every weekend. 
  4. Assist the Finance Manager to prepare a budget proposal as needed.  
  5. Assist the Finance Manager to compile project financial reports according to the specified period. 
  6. Assisting the Finance Manager in preparing financial reports for all projects every month (budget  versus actual / BVA) and sending them to the Director of Operations and Partnership. 
  7. Coordination with the Grant Unit to analyze the budget proposals and documents submitted by  grantee candidate.  
  8. Conducting financial monitoring of partners and third parties, on project activities with analysis of  financial statements and audits.  
  9. Provide assistance to relevant EcoNusa staff and partners regarding finance, budget design,  monitoring and reporting. 
  10. Assist the Finance Manager in compiling reports to each donor according to the specified format. 
  11. Assisting the Finance Manager in supporting the implementation of the audit in a timely manner  and following up on the findings of the Audit.  
  12. Ensure that monthly and annual tax deposits and reports are on time according to applicable  regulations.  

 

QUALIFICATION AND EXPERIENCES  

  1. Bachelor’s degree (S1) or equivalent Diploma (D4) in Finance, Accounting or Taxation. 2. Minimum 5 years experience in the same role as a non-governmental organization. 3. Have good knowledge and experience related to financial management principles (planning,  implementation, monitoring, reporting and internal control system). 
  2. Have experience in making financial reports and analysis, in various Donor formats. 5. Having skill in spreadsheet and SANGO software and mastering Excel software. 6. Recent experience and knowledge of the Indonesian tax system. 
  3. Have good communication skills and fluency in Indonesian and English (written and spoken). 8. Demonstrated ability to keep financial information confidential, integrity and have zero tolerance  for fraud. 
  4. Ability to work to tight financial deadlines and manage priorities. 

 

WORKING RELATIONSHIP  

Internal : Coordination with all EcoNusa Staff 

External : Coordination with external parties 

Organizational values: Environmental and Social Justice, Equality, Transformation, Accountability, Integrity,  Excellence, Inclusiveness. 

Please submit your letter of application and recent curriculum vitae by email to [email protected] with subject “Senior Finance Officerno later than September 22, 2021.  

EcoNusa mengundang kandidat-kandidat terbaik, bertalenta dan memiliki motivasi yang tinggi untuk  melamar posisi dibawah ini: 

Posisi : Administration and Operations Officer  
Atasan : Operations Manager  
Lokasi Kerja : Sorong, Papua Barat  
Jenis Pekerjaan : Kerja Penuh Waktu (1 tahun)  
Level : Officer  

TUJUAN PEKERJAAN  

  

Posisi ini dibawah supervisi Manager Operasional dan berkoordinasi erat dengan Finance di Jakarta dan  Kepala kantor Sorong, Staf Administration dan Operation memiliki peran dalam membantu dan  mempercepat kerja-kerja staf dan program EcoNusa di wilayah Papua Barat yang berhubungan dengan  administrasi keuangan, efektifitas pelayanan umum, dan logistik.   

TUGAS DAN TANGGUNG JAWAB  

1) Mengecek dan memastikan kelengkapan dokumen setiap pengajuan pembayaran, reimburse staf  sesuai ketentuan yang berlaku. 

2) Membantu mengecek laporan keuangan Mitra EcoNusa sebelum di serahkan ke Finance Jakarta. 3) Bertanggungjawab atas pengelolaan operasional kantor Econusa di Papua yang meliputi : listrik, air,  internet, kebutuhan RT kantor, ATK, dan lain-lain. 

4) Menjalankan fungsi kesekretariatan kantor: meyiapkan rapat koordinasi internal kantor Papua,  komunikasi dan koordinasi dengan kantor Econusa Jakarta 

5) Mengelola, memelihara dan menyimpan asset serta fasilitas peralatan kerja yang ada di sekretariat  kantor Papua secara baik.  

6) Mengelola dan melaporkan penggunaan petty cash yang diperuntukkan untuk operasional sekretariat  kantor Sorong. 

7) Mendukung kegiatan yang dilakukan oleh Econusa di wilayah Papua Barat terkait dengan administrasi  dan logistik yang meliputi : pembuatan surat undangan, konfirmasi peserta dan narasumber,  pemesanan ticket, menyiapkan transportasi, akomodasi, penggantian biaya peserta, ATK, dan lain-lain. 

8) Mendukung kegiatan yang dilakukan oleh Econusa di wilayah luar Papua Barat sesuai permintaan dan  kebutuhan 

9) Mensupervisi tenaga kebersihan (Office cleaner) dan keamanan kantor dalam menjalankan tugas  sehari-hari untuk menciptakan suasana kantor yang bersih, aman, dan nyaman.

10) Mewakili Econusa dalam berkomunikasi dengan lingkungan sekitar kantor (RT dan RW) serta dengan  pemilik rumah yang disewa.

KUALIFIKASI DAN PENGALAMAN  

  • Gelar universitas dari lembaga akademik terakreditasi di bidang Sekretaris, Administrasi,  Manajemen dan lainnya. 
  • Pengalaman kerja di bidangnya dan administrasi minimal 3 tahun 
  • Mampu berbahasa Inggris pasif dan aktif menjadi nilai lebih 
  • Terbiasa menangani kesekretariatan, logistik dan administrasi keuangan. 
  • Cepat beradaptasi dalam lingkungan kerja dan berkomunikasi secara baik 
  • Mampu bekerja multitasking dan cepat 
  • Bersedia perjalanan dinas luar kota 
  • Domisili di Papua Barat lebih diutamakan. 

  

HUBUNGAN KERJA  

Internal : Dengan semua staf internal EcoNusa  

External : Dengan pihak-pihak eksternal (vendor, konsultan, dll) 

Silahkan mengirimkan surat lamaran dan CV terbaru melalui email ke [email protected] dengan  subjek “Administration and Operations Officer” paling lambat 19 September 2021.   

Catatan: Hanya kandidat terpilih yang akan dihubungi untuk proses selanjutnya.

 

Public and Youth Mobilization Unit is managed capacity building and mobilize youth participations on  natural resources management, particularly at eastern Indonesia. Our youth program are EcoDefender,  School of Eco Diplomacy, Ilmuwan Muda Papua, Sail to Campus, Penjaga Laut, dll. For more detail  information: website www.econusa.id

The Econusa urgently invites the best, most-talented and highly-motivated individuals to apply for the  following vacancies:

Post title : Youth Mobilization Coordinator  

Supervisor : Public and Youth Mobilization Manager  

Duty Station : Jakarta  

Job Type : Full Time (1 year)  

PURPOSE OF JOB  

The Youth Mobilization Coordinator will assist the Program Manager in accelerating youth  mobilizations program.  

The scope of work covers: 

  1. Youth mobilization program management 
  2. Youth network and capacity building  

 

ROLES AND RESPONSIBILITIES  

  1. Youth mobilization program management  
    • Develop workplan based on youth program strategies 
    • Prepare program implementation (ToR, budget, coordination, reporting, etc).  c. Coordinate the deliveries of services of program’s partners and ensuring the partners  delivers their assignment according to the contract or agreement.
    • Assist Program Manager on monitoring program implementation, ensuring the  achievement, and providing inputs and feedback for improvement.
    • Assist Program Manager in preparing reports to program stakeholders. f. Conduct field visits if needed.
  2. Youth network and capacity building  
    • Assist Program Manager in developing program strategy, approaches, and coordinate  youth programs. 
    • Develop and manage database of youth program beneficiaries 
    • Facilitate and monitor EcoNusa youth programs network 
    • Able to facilitate online and offline meetings, trainings, webinar, etc. 
    • Able to develop and maintain strategic networks related to youth development in  local, national, and international spheres.
    • Assist the Program Manager and other unit programs in managing EcoDefender  microsite.  

 

QUALIFICATION AND EXPERIENCES    

Education: Minimum Bachelor’s degree in the field relevant to youth development, environmental  education, community empowerment, youth movement, etc. Additional qualifications will be  desirable. 

Work Experience: At least 5 years of working experience. 

Attitude, Knowledge, Skills And Abilities:  

  1. Have interest, knowledge, and experience in youth-related programs.  
  2. Have excellent communication skills, both in writing and verbal communication.  3. Able to facilitate youth-related activities.  
  3. Able to perform profound research to build content to enhance the microsite and other  communication platforms for youth.  
  4. Extremely creative and for content and design of publications for youth. 6. Organized, efficient and detailed in delivering the program output.  
  5. Have an integrity, loyalty, innovation, continuous learning, and assertiveness.  8. Have interpersonal skills and the ability to work as a team.  
  6. Have the ability to work under pressure to tight deadlines, manage multiple priorities and  adapt to change. 
  7. Willing to travel to remote areas (if needed).  
  8. Have working experience in eastern Indonesia is an advantage. 

 

WORKING RELATIONSHIP  

Internal : the incumbent will work with Public and Youth Mobilization Unit, under Program Directorate  and will maintain teamwork with other units.  

External : the incumbent will work closely with youth groups, NGO’s, local communities, youth-related  network at local, national and international level, government, universities, etc.  

This job description above covers the main tasks for the position of Youth Mobilization Coordinator. Additional duties may be entailed as suggested by the organization and within the reasonableness of the levels of skill and experience.

Please submit your letter of application and recent curriculum vitae by email to [email protected] with subject “Youth Mobilization Coordinatorno later than July 31, 2021.  

Note: Only short-listed candidates will be notified  

Copyright ©2021.
EcoNusa Foundation
All Rights Reserved
Copyright ©2021.
EcoNusa Foundation
All Rights Reserved